تعمیرگاه تلویزیون - تعمیر تلویزیون

تعمیرگاه مرکزی مجموعه قدرتمند در زمینه تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی با بیش از 30 سال تجربه

تعمیرگاه تلویزیون - تعمیر تلویزیون

تعمیرگاه مرکزی مجموعه قدرتمند در زمینه تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی با بیش از 30 سال تجربه

مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون
تعمیر تلویزیون با دستگاه های پیشرفته و قطعات اصلی
داری مجوز از اتحادیه تعمیرکاران تهران
خدمات تعمیرات توسط مهندسین متخصص انجام می شود

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

پنجشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۰۸ ق.ظ

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی

دلایل زیادی برای روشن نشدن ماشین لباسشویی وجود دارد. برخی از این دلایل می تواند خیلی پیش پا افتاده باشد ولی برخی دیگر می تواند فنی بوده و نیازمند بررسی تکنسین های ماهر ماشین لباسشویی باشند . اگر که ماشین لباسشویی شما روشن نمی شود می توانید با مطالعه مقاله "علت روشن نشدن ماشین لباسشویی" در صورتی که ایراد پیش پا افتاده باشد این مشکل را حل کنید و در صورتی که این مشکل تخصصی بود با پر کردن فرم درخواست می توانید درخواست خود مبنی بر تعمیر ماشین لباسشویی خود را در سایت ثبت کرده ویا باشماره (02147639)  تماس بگیرید تا تعمیرکار ماهری را به محل شما ارسال کنیم. 

 

مورد اول: برق ماشین لباسشویی
 

اولین موردی که باید در صورت روشن نشدن ماشین لباسشویی مورد بررسی قرار گیرد برق ورودی به ماشین لباسشویی میباشد.اگر ماشین لباسشویی شما روشن نمیشود ابتدا پریزی که دوشاخه لباسشویی به آن وصل شده است را بوسیله فازمتر چک کنید.اگر پریز مورد نظر برق دارد به سراغ کابل ورودی و دوشاخه لباسشویی بروید ،گاها در اثر پیچ خوردگی کابل ورودی وفشار به دوشاخه قطعی جریان دراین قسمت ها بوجود می آید.برای تست کردن این مورد ابتدا سقف لباسشویی را باز کرده و بوسیله مولتی متر یا فازمتر ولتاژ ورودی به داخل لباسشویی را بررسی کنید.اگر ولتاژ مورد نیاز اندازه گیری نشد مشکل از دوشاخه یا کابل ورودی میباشد وباید در جهت تعویض آن اقدام کنید.


اگر کابل و دوشاخه سالم بود فیوز محافظتی را بررسی کنید در صورت سوختن فیوز از تعویض آن خودداری کنید.چون معمولا قبل از سوختن فیوز در یکی از قطعات لباسشویی اتصالی یا جریان اضافی وجود دارد که می بایست این قطعه شناسایی و تعویض یا تعمیر گردد.


گاهی به دلیل نوسانات برق شهری ولتاژ ورودی به لباسشویی کاهش می یابد و دستگاه با افت ولتاژ مواجه میشود.این مورد باعث میشود تا لباسشویی نتواند شروع به کار کند.این اتفاق معمولا در ساعات اوج مصرف برق اتفاق می افتد و توصیه میشود از روشن کردن لباسشویی در این ساعات جدا خودداری نمایید.

 


مورد دوم : موتور لباسشویی

 


در تمامی ماشین های لباسشویی یک موتور برای چرخاندن درام لباسشویی وجود دارد که در برخی از مدل های ماشین لباسشویی این موتور در دو جهت کار می کند.اگر پس از روشن کردن ماشین لباسشویی موتور حرکت نکرد یا صدای وزوز و ‌خفه شدن داد می بایست این قطعه توسط تکنسین متخصص مورد بازدید قرار گیرد و در صورت وجود عیب در آن،تعمیر یا تعویض گردد.


گاهی در موتور های تسمه ای پیش می آید که تسمه در اثر خرابی و فرسودگی از پولی دیگ و شفت موتور خارج شده و انتقال نیروی گردشی از موتور به دیگ قطع می شود .در این حالت صدای کار کردن موتور بصورت کاملا طبیعی به گوش می رسد اما درام لباسشویی نمی چرخد.اگر ایراد از تسمه باشد باید در جهت تعویض آن اقدام کنید.

 

روشن نشدن لباسشویی به علت خرابی موتور لباسشویی

 

در برخی موارد در اثر استفاده پشت سر هم از ماشین لباسشویی موتور آن بیش از حد داغ شده و بصورت اتوماتیک خاموش می شود. اگر یک یا دو بار این اتفاق پیش بیاید طبیعی است اما اگر در زمان های متفاوت چند بار اتفاق بیفتد و موتور داغ شود ،موتور لباسشویی معیوب بوده و باید توسط تکنسین ماهر مورد بررسی قرار گیرد. یکی از راه های جلوگیری از خرابی موتور ماشین لباسشویی استراحت دادن به آن بعد از هر بار شستشو است. از شستشویی پتو های سنگین خود داری کنید.

 


مورد سوم: میکرو سوئیچ و درب

 


در ماشین های لباسشویی یک میکرو سوئیچ پشت درب وجود دارد که وظیفه قفل و آزاد کردن زبانه درب را بر عهده دارد.در واقع تشخیص باز وبسته بودن درب لباسشویی بر عهده میکروسوئیچ می باشد و سیکل شستشو در ماشین های لباسشویی با قفل شدن میکروسوئیچ آغاز میشود.اگر این قطعه به هر دلیلی معیوب شود ماشین لباسشویی شروع به کار نمیکند و سیکل شستشو آغاز نمیشود.

همچنین اگر زبانه درب شکسته یا خورده شود میکروسوئیچ عمل نمیکند و اگر زبانه درب تعویض شود مشکل رفع خواهد شد.لازم به ذکر است اگر درب لباسشویی باز باشد میکروسوئیچ عمل نمی کند.لذا قبل از هر چیز از بسته بودن درب مطمئن شوید.تست خرابی میکرو سوئیچ امری کاملا حساس و تخصصی بوده واین کار باید توسط افراد ماهر وبا تجربه انجام شود.
 

علت روشن نشدن لباسشویی به علت خرابی میکروسیچ درب

 

 

مورد چهارم: تایمر مکانیکی و سوئیچ استارت

 


در برخی از مدل های قدیمی ماشین لباسشویی تایمر وظیفه راه اندازی قطعات مختلف لباسشویی و اجرای برنامه ها را برعهده دارد.این تایمر از مجموعه ای پیچیده شامل شفت،چرخ دنده ها،موتور تایمر، ولوم و سوئیچ استارت تشکیل شده است.


موتور تایمر با برق ۲۲۰ولت شروع به حرکت کرده وچرخ دنده ها و در نهایت شفت اصلی را به حرکت در می آورد .روی شفت برجستگی هایی وجود دارد که در اثر چرخش با تیغه های درون تایمر برخورد کرده و کنتاکت های منتهی به آن فعال شده و باعث راه اندازی هریک از قطعات داخل لباسشویی می شود. اگر هر یک از اجزای مذکور داخل تایمر معیوب شوند تایمر از کار افتاده و در نتیجه ماشین لباسشویی شروع به کار نمی کند.


گاهی سوئیچ استارت زیر ولوم تایمر قرار دارد و با فشار دادن یا بیرون کشیدن ولوم،سوئیچ استارت فعال شده و لباسشویی شروع به کار می کند.اگر این سوئیچ خراب شود، لباسشویی راه اندازی نمی شود .


در صورت خرابی تایمر مکانیکی یا سوئیچ استارت ،دستگاه باید توسط تعمیرکار تخصصی ماشین لباسشویی مورد بازدید قرار گیرد و قطعه خراب شناسایی و تعویض گردد.

 

 

مورد پنجم : برد کنترل اصلی و برد دیس پلی

 


در ماشین لباسشویی هایی جدید،برد کنترل الکترونیکی  تمامی قطعات داخل لباسشویی را کنترل می کند. اگر این برد ولتاژ لازم برای تک تک قطعات از قبیل موتور، شیربرقی، پمپ تخلیه،سوییچ درب و ... را فراهم نکند ممکن است باعث کار نکردن ماشین لباسشویی شود. برد کنترل اصلی  یکی از قسمت های پیچیده و حساس ماشین لباسشویی می باشد که برای بررسی و تست آن نیاز به لوازم خاص و تعمیرکار ماهر ماشین لباسشویی است.

 

خرابی برد دیس پلی نیز می تواند باعث کار نکردن ماشین لباسشویی شود.برد دیس پلی در قسمت پیشانی ماشین لباسشویی قرار دارد که شامل صفحه نمایشگر ، ولوم انتخاب برنامه و مجموعه دکمه ها و یا صفحه لمسی می باشد..اگر صفحه لمسی و یا دکمه های روی برد دیس پلی معیوب باشد شما قادر به روشن کردن ماشین لباسشویی نخواهید شد.بنابراین باید به فکر حل مشکل باشید. برد کنترل و برد دیس پلی یکی از قسمت های پیچیده و حساس لباسشویی می باشند که تست و عیب یابی آن به تخصص بالا و تجهیزات خاص نیاز دارد.


 

مورد ششم: آبکش،شفت و سه نظام و بلبرینگ ها

 


دیگ لباسشویی از یک پوسته پلاستیکی،شفت و آبکش و بلبرینگ ها و کاسه نمد تشکیل شده است.به مرور زمان در اثر استفاده نامناسب از لباسشویی کاسه نمد از آب بندی خارج شده و آب به بلبرینگ های دیگ می رسد .اگر به بلبرینگ ها آب بخورد ساچمه های داخل آن زنگ میزند و بلبرینگ ها دیگر نمی چرخند.در این حالت اگر ماشین لباسشویی را روشن کنید موتور نمی چرخد و فقط صدای وزوز می دهد.برای تشخیص این عیب درب لباسشویی را در حالت خاموش باز کنید و آبکش را بچرخانید .اگر آبکش نچرخید یا به سختی به چرخش درآمد مشکل از بلبرینگ های دیگ می باشد. همچنین در اثر بار بیش از حد و نامتوازن در داخل دیگ اگر شفت و سه نظام بشکند، آبکش داخل دیگ قفل می شود و دیگر نمی چرخد .در این حالت نیز پس از روشن کردن، لباسشویی شروع به کار نمی کند و از حرکت می ایستد.
 

 

لازم به ذکر است که گاهی ممکن است در اثر گیر کردن شی خارجی(مانند:جوراب،لباس زیر،نخ و بند جداشده از لباس ها و...) در داخل دیگ ،شفت و آبکش ثابت شده و نچرخد. گفتنی است که بر طرف کردن هر یک از موارد فوق به تجربه و تخصص بالایی نیاز دارد .برای حل مشکل می توانید با مرکز تخصصی تعمیرات لباسشویی (۰۲۱۴۷۶۳۹) تماس بگیرید.

 

 

مورد هفتم: عدم توازن لباس ها

 


عدم توازن لباس ها اگر پس از روشن کردن لباسشویی متوجه شدید‌ بعد از قفل شدن درب لباسشویی شروع به کار نمی کند، ممکن است لباس ها داخل دیگ بصورت نامتوازن قرار گرفته باشند.در این حالت موتور لباسشویی نمی چرخد و سیکل شستشو ادامه پیدا نمی کند. همچنین اگر بار بیش از حد و اضافی درون لباسشویی باشد لباسشویی شروع به کار نمی کند و موتور نمی چرخد. برای حل این مشکل لباسشویی را خاموش کنید و درب را باز کنید.لباس ها را به طور یکنواخت در دیگ پخش کنید و درصورت وجود بار اضافی ، تعدادی از لباسها را خارج کنید.

 

 

 

مورد هشتم: سایر قطعات

 


در این مقاله سعی شده تا دلایل شایعی که می تواند از روشن شدن ماشین لباسشویی جلوگیری کند را به شما معرفی کنیم. البته روشن نشدن ماشین لباسشویی می تواند دلایل زیاد و متعددی داشته باشد که برای حل آن ها باید از نمایندگی های تعمیر ماشین لباسشویی کمک خواست.

 

در صورتی که دانش و اطلاعات کافی در مورد تعمیرات ماشین لباسشویی ندارید بهتر است که از دستکاری ماشین لباسشویی خود پرهیز کنید زیرا بدون داشتن اطلاعات کافی در مورد تعمیر ماشین لباسشویی ممکن است  خسارات غیر قابل جبرانی را به دستگاه وارد کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۰:۰۸
وحید مومنی