تعمیرگاه تلویزیون - تعمیر تلویزیون

تعمیرگاه مرکزی مجموعه قدرتمند در زمینه تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی با بیش از 30 سال تجربه

تعمیرگاه تلویزیون - تعمیر تلویزیون

تعمیرگاه مرکزی مجموعه قدرتمند در زمینه تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی با بیش از 30 سال تجربه

مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون
تعمیر تلویزیون با دستگاه های پیشرفته و قطعات اصلی
داری مجوز از اتحادیه تعمیرکاران تهران
خدمات تعمیرات توسط مهندسین متخصص انجام می شود

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

يكشنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۱، ۱۲:۰۵ ب.ظ

علت خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ

خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ 

ممکن است در ابتدا خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ کم و شاید یک الی دو بار در طول روز و هنگام تماشای تلویزیون پیش آید . اما به مرور زمان و بعد از گذشت مدت کوتاهی این مشکل به صورت فواصل زمانی کوتاه و مدام تکرار می شود که تماشای تلویزیون را با اختلال مواجه می کند . بنابراین در صورت مواجه شدن با این مشکل حتما در پی رفع آن باشید چون بی توجهی به مشکل پیش آمده باعث شده اگر اختلالی در یک قطعه از تلویزیون به وجود آمده است ، خرابی آن را بیشتر کند و قطعه ای که با تعمیر مشکل آن برطرف می شود،بر اثر بی توجهی بسوزد و نیاز به تعویض داشته باشد .

در ادامه به بررسی قطعاتی از تلویزیون خواهیم پرداخت که پدید آمدن مشکل در آنها به صورت خاموش و روشن شدن تلویزیون خود را نمایان می کند. خاموش و روشن شدن ناگهانی تلویزیون یکی از ایرادهایی می باشد که در تمام برندها شاهد آن هستیم اما این ایراد در تلویزیون های سامسونگ بیشتر دیده می شود بخاطر همین ما در این مقاله به بررسی دلایل و علت های بروز این مشکل می پردازیم. خاموش و روشن شدن در تلویزیون سامسونگ به این صورت است که شما حین دیدن تلویزیون شاهد آن هستید که تلویزیون بطور خودکار خاموش شده و دوباره بدون اینکه از کنترل استفاده شود روشن می شود و لوگوی اسمارت نمایش داده می شود و این عمل مدام تکرار می شود.

دلایل بروز مشکل خاموش و روشن شدن در تلویزیون سامسونگ:

خاموش وروشن شدن ناگهانی تلویزیون به علت خرابی مین برد

۱) خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ به دلیل خرابی مین برد :

از آنجا که مین برد از قطعات اصلی تلویزیون است و هر دستوری به تلویزیون داده می شود باید ابتدا مین برد دستور اجرای آن را به قطعه مورد نظر بدهد.خرابی در قطعه مین برد در عملکرد کل دستگاه تلویزیون تاثیرگذار است و مشکل خود را به صورت خاموش و روشن شدن تصویر نمایان میکند و یا به طور کامل خاموش می شود.

خرابی مین برد یکی از دلایل خاموش و روشن شدن ناگهانی تلویزیون می باشد نقش مین برد در تلویزیون مانند نقش مغز در بدن انسان می باشد پس از اهمیت بالایی برخوردار است در واقع مدیریت تلویزیون بر عهده مین برد می باشد. وظیفه این برد کنترل و مدیریت کردن فعالیت های اصلی تلویزیون می باشد برای مثال پخش صدا و نمایش تصویر ، گرفتن فرمان از کنترل همگی از وظایف مین برد می باشد . با این اوصاف مین برد یا همان برد اصلی بر روی تمامی قطعات دیگر تلویزیون تاثیر می گذارد و خراب شدن آن در عملکرد سایر قطعات اختلال ایجاد می کند.

دلایل و علل خرابی مین برد

مستهلک شدن قطعات :

این گزینه می تواند مربوط به شرکت سازنده دستگاه تلویزیون باشد، که از قطعات با کیفیت متوسط و یا رو به پایین در امر تولید استفاده می کنند. همین امر موجب شده در کمتر از طول عمر معین شده برای دستگاه، قطعات دچار آسیب شده و عملکرد کلی تلویزیون را با اختلال مواجه کند. همچنین حرارت و گرمای زیاد بر اثر استفاده موجب فرسودگی و استهلاک زودرس قطعات می شود. بنابراین توصیه می شود از استفاده طولانی مدت از تلویزیون بپرهیزید و بعد 2-4 ساعت از تماشای تلویزیون آن را برای حدود 15-20 دقیقه خاموش نمایید.

از آنجایی که مین برد فرمانده دهنده به تمامی بخش های تلویزیون می باشد مسلم است که قطعات بسیاری بر روی مین برد سوار می باشند و این امر موجب شده خرابی و فرسودگی هر قطعه باعث شده فرمان دادن مین برد به آن بخش دچار مشکل شود.گاهی فرسودگی قطعات در حدی می باشد که تنها با تعویض قطعه موجود بر روی مین برد می توان مجددا آن را تعمیر نمود، اما گاهی تعداد قطعات آسیب دیده و میزان خرابی قطعات مین به حدی می باشد که تنها تعویض کامل مین برد راهکار پیشنهادی تعمیرکاران به کاربر می باشد‌.

نوسان برق :

یکی دیگر از دلایلی که موجب آسیب دیدگی مین‌برد می‌شود نوسان برق می باشد. تلویزیون های امروزی به گونه ای ساخته شده اند که برای روشن شدن نیاز به برق با ولتاژ پایین دارند، حال اگر برق دچار نوسان شود و به یکباره برق با ولتاژ بالا وارد دستگاه شود موجب خرابی مین‌برد شده و همین امر می تواند موجب خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ شود .توصیه ما برای جلوگیری از این آسیب دیدگی استفاده از محافظ برق می باشد. زیرا محافظ برق باعث شده تا برق با ولتاژ معین و شدت مورد نیاز به دستگاه وارد شود.

 

فلش و سایت های ویروسی :

همه کاربران گاهی از فلش برای دیدن فیلم و یا عکس و یا گوش دادن به موسیقی بر روی تلویزیون استفاده می کنند. نکته مهم در استفاده از فلش این می باشد که حتما قبل از اتصال فلش به دستگاه از ویروسی نبودن آن اطمینان حاصل نمایید. زیرا اگر فلش شما حاوی ویروس باشد باعث اختلال در عملکرد کلی دستگاه تلویزیون می شود و تلویزیون دیگر قادر به کار کردن به صورت طبیعی نمی‌باشد. همچنین اکثر افراد به دلیل هوشمند بودن تلویزیون های خود از طریق آن اقدام به وب گردی می کنند و این وب گردی و استفاده از سایت های متفاوت باعث شده گاهی از سایت هایی که حاوی ویروس می باشند استفاده شود و این امر نیز موجب اختلال در عملکرد برنامه ها می شود.

خرابی مین برد به دلیل فلش ویروسی

کابل ها و اتصالات :

لازم است که کابل ها و اتصالاتی که برای تلویزیون استفاده می شود دارای جنس مرغوب و باکیفیت باشند . از آن جا که کابل بطور مستقیم به مین برد متصل می شود ، بنابر این نامرغوب بودن کابل و یا ایجاد مشکلی مربوط به آن ، ابتدا بر روی مین برد اثر گذار می باشد . زیرا استفاده از کابل اتصالات نامرغوب باعث آسیب رسیدن به مین برد می شود از این رو توصیه ما به همه کاربران این است که از کابل و اتصالاتی که هنگام خرید تلویزیون به آن ها داده می شود استفاده کنند . در صورتی کابل های اولیه آن ها دچار مشکل شد و یا بر اثر استفاده فرسود شد حتما از کابل های اورجینال و اصلی استفاده کنند .

خاموش و روشن شدن ناگهانی تلویزیون به علت خرابی برد پاور

۲) خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ به دلیل خرابی برد پاور

برد پاور که به برد تغذیه نیز معروف است،منبع تغذیه ولتاژ تمام قطعات تلویزیون می باشد. برد پاور وظیفه دارد و بعد از دریافت ولتاژ برق شهری، ولتاژ تمام قطعات موجود در تلویزیون را تبدیل و به آن ها انتقال دهد. خرابی در این برد باعث شده تا برد پاور نتواند ولتاژ مورد نیاز قطعات را به آن ها منتقل نموده و موجب به وجود آمدن اختلال در تمام قطعات می شود. بنابراین یکی دیگر از دلایل خاموش و روشن شدن تلویزیون های سامسونگ خرابی برد پاور می باشد . در واقع زمانی که برد پاور دچار ایراد شود نمی تواند آمپر و ولتاژ مورد نیاز مین برد را تامین کند و این ضعف در تامین ولتاژ و آمپر باعث شده تا تلویزیون خاموش و روشن شود .

برد پاور بعد از دریافت برق ۲۲۰ولت ولتاژ آن را از نوع AC به DC تبدیل می کند و در پی ضعف برد پاور ما شاهد اختلال در برد مین نیز می شویم پس باید دقت داشت هنگامی که برد مین را تعمیر میکنیم برد پاور را هم چک کنیم زیرا اگر برد پاور خراب باشد دوباره بعد از تعمیر برد مین این مشکل تکرار می شود. 

علل و دلایل خرابی برد پاور

مستهلک شدن :

بر روی برد پاور تعداد زیادی خازن ، ترانزیستور ، دیود ، مقاومت و ... وجود دارد گاهی بر اثر مصرف زیاد از تلویزیون ممکن است هر یک از این قطعات دچار فرسودگی شوند و لازم به تعویض باشند . در اکثر اوقات با تعویض این قطعات فرسوده مشکل پیش آمده برای برد پاور رفع می شود از این رو برد پاور بیشتر قابل تعمیر می باشد و تنها در صورتی که خرابی و فرسودگی قطعات خیلی زیاد باشد باید آن را تعویض کرد . پس تعمیر و یا تعویضی بودن برد پاور به تعداد قطعات فرسوده و آسیب دیده آن بستگی دارد .

همچنین حرارت نیز یکی از دلایل فرسودگی و استهلاک قطعات می باشد که می بایست از استفاده بدون وقفه از تلویزیون پرهیز نمود. قطعات تلویزیون بر اثر مصرف از خود حرارت تولید می کنند حال اگر تلویزیون را در محیط گرمی نیز قرار داده باشید موجب تشدید این گرما می شود،بنابراین به مکان جاگذاری تلویزیون دقت نمایید.

 

نوسان برق : 

از اصلی ترین عواملی که در این برد تاثیرگذار می باشد نوسان برق است ، که در فصل تابستان با قطع و وصلی برق مدام روبه رو شده اید. هنگامی که با این مسئله مواجه می شوید تلویزیون را خاموش نموده و یا از برق بکشید، چون مجددا وصل شدن برق باعث می شود برق به یکباره با ولتاژ بالا به تلویزیون وارد شده و این امر موجب آسیب دیدگی برد شود. برد پاور منبع تغذیه تلویزیون می باشد .

در واقع برق از طریق برد پاور وارد دستگاه می شود .در برد پاور ورود جریان و ولتاژ معینی از برق تعریف شده است و اگر خارج از این بازه ی تعریف شده به برد ، برق وارد شود مسلما برد پاور خراب شده و این خرابی به این صورت است که ممکن است یک یا تعدادی از خازن ها و یا مقاومت ها و یا دیگر قطعاتی که بر روی برد پاور می باشد را بسوزاند . برای جلوگیری از ورود برق با نوسان باید حتما از محافظ برق استفاده شود . 

خاموش و روشن شدن برد پاور به دلیل نوسان برق

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی به دلیل خالت ذخیره برق یا تابع تایمر خواب

۳) خاموش و روشن شدن تلویزیون بدلیل حالت ذخیره برق یا تابع تایمر خواب :

یکی از دیگر دلایلی که باعث می شود تلویزیون خودکار خاموش و روشن شود احتمال دارد با یک بررسی جزئی تنظیمات برطرف شود و عملا تلویزیون هیچ ایراد فنی نداشته باشد. این وضعیت به این صورت است که زمانی که تلویزیون برای مدتی هیچ فعالیتی را تشخیص نمی دهد خاموش و روشن می شود پس در صورتی که تلویزیون در فاصله زمانی های معین مثلاً هر یک ساعت یک بار خاموش و روشن شود احتمال دارد یکی از این دو حالت بر روی تلویزیون تنظیم شده باشد و برای اطلاع از این که آیا در تلویزیون هر یک از این تابع ها فعال شده باید از دفترچه راهنما استفاده شود.

همچنین بابت بررسی این موضوع می توانید از طریق منوی تنظیمات وارد گزینه تایمر خواب شوید و آن گزینه را بررسی نمایید که اگر فعال می باشد، غیرفعال نمایید.

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی به دلیل خاموش شدن دستگاه های متصل

۴) خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ به دلیل خرابی دستگاه های متصل

به دلیل هوشمند بودن تلویزیون های امروزه ‌اکثر افراد بسیاری از دستگاه ها نظیر لپ تاب،کامپیوتر،گوشی،دستگاه های بازی و..... را به تلویزیون متصل می کنند. به دلیل بزرگ بودن ابعاد تلویزیون از طریق تلویزیون به یک سری از کارهای اینترنتی و همچنین وب گردی می پردازند.اتصال دستگاه های متفاوت به تلویزیون موجب شده یکی از آن ها دچار ایراد باشد و همین امر گاهی موجب خاموش و روشن شدن تلویزیون می شود.

تمام دستگاه های خارجی که به تلویزیون وصل شده اند را از تلویزیون جدا کنید زیرا گاها خاموش شدن تلویزیون به خاطر خاموش شدن و خرابی دستگاهی است که به تلویزیون وصل شده است با جدا کردن دستگاه های متصل متوجه این امر می شوید که آیا خاموش و روشن شدن به خاطر خرابی دستگاه وصل شده است یا خرابی خود تلویزیون باعث این خاموش و روشن شدن می شود.

چگونه مشکل خاموش و روشن تلویزیون سامسونگ را برطرف کنیم؟

قدم اول در تعمیر مشکل خاموش و روشن تلویزیون سامسونگ تشخیص علت خاموش وروشن شدن است در واقع باید تشخیص داد که این ایراد ناشی از خرابی کدام یک از دلایل ذکر شده میباشد. تعمیر خرابی برد پاور و برد مین توسط کاربر معمولی مقدور نیست و این تعمیر نیازمند تخصص می باشد. پس پیشنهاد ما به شما این است که برای رفع این مشکل تنها از افراد دارای تخصص در این زمینه استفاده کنید ما در مرکز تعمیرات سامسونگ سرویس از افراد باتجربه و متخصص در این زمینه استفاده میکنیم تا مشکل تلویزیون را به بهترین شکل و در کمترین زمان برطرف کنیم

نمایندگی سامسونگ سرویس

هزینه تعمیر خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ

با توجه به توضیحاتی که در بالا بابت خاموش و روشن شدن ناگهانی تلویزیون داده شد . متوجه این امر می شویم که همواره برای ایجاد یک مشکل در تلویزیون یکسری دلایل وجود دارد . در مورد مشکل اشاره شده در این مقاله نیز دلایل متعددی وجود دارد تشخیص اینکه ایراد به وجود آمده ناشی از کدام علت می باشد نیازمند مهارت و تجربه کافی در زمینه تعمیر تلویزیون می باشد . ما در مجموعه سامسونگ سرویس تنها به دنبال رفع مشکل نیستیم بلکه به دنبال پیدا کردن علت مشکل هستیم تا از پدید آمدن دوباره این مشکل جلوگیری به عمل آوریم .

برآورد هزینه تعمیر خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ بر این مبنا می باشد که تلویزیون توسط کارشناس و تکنسین متخصص در این زمینه مورد بررسی کامل قرار گیرد. پس از تشخیص علت خرابی به دنبال حل مشکل هستیم . گاهی اوقات برای حل مشکل تعمیر جوابگو است اما گاهی تنها تعویض قطعه باعث رفع کامل ایراد می شود . مرکز تعمیر تلویزیون سامسونگ در محل  تنها از قطعات اصلی و اورجینال در بخش تعویض استفاده می کنند و این امر باعث شده از تکرار مجدد این اختلال جلوگیری به عمل آورد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۰۱ ، ۱۲:۰۵
وحید مومنی