تعمیرگاه تلویزیون - تعمیر تلویزیون

تعمیرگاه مرکزی مجموعه قدرتمند در زمینه تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی با بیش از 30 سال تجربه

تعمیرگاه تلویزیون - تعمیر تلویزیون

تعمیرگاه مرکزی مجموعه قدرتمند در زمینه تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی با بیش از 30 سال تجربه

مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون
تعمیر تلویزیون با دستگاه های پیشرفته و قطعات اصلی
داری مجوز از اتحادیه تعمیرکاران تهران
خدمات تعمیرات توسط مهندسین متخصص انجام می شود
چهارشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۱۱ ق.ظ

قیمت بک لایت تلویزیون ال جی

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

مشکل خرابی بک لایت در تلویزیون های ال ای دی جدید شایع می باشد و تعمیرات بک لایت باید با قطعات اصلی و فابریکی انجام شود. یکی از علامت های خرابی بک لایت این است که تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد و می توان شبکه های تلویزیون را عوض کرد. تعمیر تلویزیون در منزل انجام می شود.

در تلویزیون های LCD و LED پنل تلویزیون یا صفحه نمایش تصویر را در قالب پیکسل های رنگی قابل دیدن می کند اما تصویر به تنهایی قابل دیدن نیست برای اینکه نور سفید روشنایی را ندارد. در واقع نور زمینه یا بک لایت است که از پشت به صفحه تلویزیون می تابد و پیکسل های روشن شده را قابل دیدن می کند. در تلویزیون های ال سی دی نور بک لایت (نور زمینه) به وسیله لامپ های فلورسنت ایجاد می شود که با توجه به توان مصرفی بالا و گرمایی که از روشن بودن این لامپ ها ایجاد می شود نیاز به فضای زیاد دارند به همین دلیل طراحان تصمیم گرفتند بجای استفاده از فلورسنت از لامپ های ال ای دی استفاده کنند که هم روشنایی بیشتری دارند و هم اینکه مصرف برق این لامپ ها بسیار کمتر از فلورسنت ها است. لامپ های ال ای دی از تنوع زیادی برخوردارند که معمولا در هر مدل تلویزیون از یک نمونه استفاده شده است. برایتعمیر تلویزیون باید از بک لایت همان مدل استفاده شود در صورتی که از ال ای دی های جایگزین استفاده شود تصویر حالت طبیعی خود را از دست می دهد.

 

بک لایت تلویزیون های ال ای دی

به طور کامل می توان گفت که تلویزیون های ال ای دی همان تلویزیون های ال سی دی هستند که بجای لامپ های فلورسنت از لامپ های ال ای دی در آنها استفاده شده است. لامپ های ال ای دی انواع مختلفی دارد که به طور مثال در تلویزیون های مدل 49UH850 , 55UF850 به صورت نوارهایی در کناره پنل تلویزیون بکار برده شده اند که عبارت EDGE LED در مورد آنها بکار برده می شود و در تلویزیون های ال جی سری LB به صورت نوار های افقی در طور دستگاه با فاصله چند سانتی متری بین لامپ ها استفاده شده است.

 

 

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی
هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی بستگی به مدل و جنس ال ای دی های استفاده شده در تلویزیون دارد که برای هر مدل تلویزیون قیمت تعمیر بک لایت متفاوت است. در بعضی موارد سوختگی ال ای دی های تلویزیون زیاد می باشد و باید کل ال ای دی ها تعویض شوند. برای اینکه از هزینه تقریبی تعمیر بک لایت اطلاع پیدا کنید هنگام تماس مدل و مدت زمان کارکرد تلویزیون را اعلام بفرمایید.

 

 

هزینه بک لایت تلویزیون ال جی سری LN

بک لایت تلویزیون های سری LN شاخه ای می باشد که دلیل سری بودن تمام لامپ های ال ای دی با قطع شدن سری تصویر تلویزیون قطع می شود البته در سایزهای بیشتر از 47 اینچ بک لایت دو سری می باشد که در اکثر موارد یک سری از بک لایت ها خراب می شود و خرابی به این صورت است که بعد از روشن کردن تلویزیون یه لحظه لوگوی ال جی می آید و تصویر سیاه می شود. هزینه تعمیر بک لایت در سایز های 32 تا 42 در صورتی که خرابی ال ای دی ها زیاد نباشد 150 تا 250 هزار تومان می باشد. و هزینه تعمیر در سایزهای 47 تا 55 بین 250 تا 500 هزار تومان می باشد.

 

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی سری lb

نوع چیدمان ال ای دی ها در سری lb  همانند سری ln می باشد با این تفاوت که تعداد ال ای دی ها در سری lb کمتر می باشد ولی نوری که از آنها تابیده می شود بیشتر می باشد و ولتاژ که برای هر ال ای دی استفاده می شود بیشتر می باشد. در ابتدا تصور می شد که ال ای دی های سری ال بی دیگر دچار خرابی نمی شوند و مشکل بک لایت در این سری اصلاح شده است اما پس از مدتی معلوم شده که خرابی در این مدل نسبت به سری ln زودتر اتفاق می افتد. یکی دیگر از تفاوت های این مدل با سری ln خرابی بیشتر لامپ ها می باشد که دلیل آن اتصال کوتاه است به این معنی بعد از خرابی ال ای دی همانند یک سیم عمل کرده و باعث قطع اتصال نمی شوند و ولتاژ بر روی دیگر ال ای دی ها بیشتر می شود و باعث خرابی بیشتر می شود. دامنه پیشرفت این حالت در برخی از تلویزیون ها تا جایی پیش می رود که هنگامی که دستگاه برای تعمیر باز می شود فقط چند لامپ سالم در مدار وجود دارد و در این حالت باید تمام ال ای دی ها تعویض شوند. هزینه تعمیر بک لایت در حالت معمولی در سایز های 32 تا 42 250 تا 300 می باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۱۶
وحید مومنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی