تعمیرگاه تلویزیون - تعمیر تلویزیون

تعمیرگاه مرکزی مجموعه قدرتمند در زمینه تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی با بیش از 30 سال تجربه

تعمیرگاه تلویزیون - تعمیر تلویزیون

تعمیرگاه مرکزی مجموعه قدرتمند در زمینه تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی با بیش از 30 سال تجربه

مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون
تعمیر تلویزیون با دستگاه های پیشرفته و قطعات اصلی
داری مجوز از اتحادیه تعمیرکاران تهران
خدمات تعمیرات توسط مهندسین متخصص انجام می شود
شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۰۵:۰۸ ب.ظ

علت وجود هاله سیاه در تلویزیون سامسونگ

دلایل وجود هاله یا لکه سیاه روی تصویر تلویزیون

هاله مشکی افتاده روی صفحه

تلویزیون سامسونگ نیز مانند سایر تلویزیون ها گاهی دچار مشکلاتی می شود که ممکن است شما را شوکه کند. همانطور که میدانید تلویزیون سامسونگ یکی از برند های معتبر و معروف در ایران می باشد که بسیار پرفروش و پرطرفدار می باشد. این برند دارای انواع مدل های مختلف تلویزیون و سایر وسایل برقی می باشد که هر یک از آنها دارای کیفیت های بسیار عالی و خوبی می باشند.
بهتر است بدانید که در این بخش از مقاله ی سامسونگ سرویس در رابطه با تلویزیون سامسونگ و مشکلات آن بحث خواهیم کرد. در این بخش نیز در رابطه با مشکل لکه یا هاله سیاه تلویزیون سامسونگ با شما بحث خواهیم کرد که یک مشکل رایج در این نوع تلویزیون و سایر تلویزیون ها می باشد

شاید این سوال به ذهنتان برسد که دلیل ایجاد این لکه ها یا هاله های سیاه بر روی تلویزیون چیست؟ چرا ایجاد می شوند؟ چگونه میتوان این مشکل را به راحتی رفع کرد؟ در این بخش از مقاله به تمامی سوالات شما پاسخ داده می شود و فقط کافیست تا پایان این مقاله همراه ما باشید.
گاهی ممکن است هاله یا لکه سیاه رنگی در صفحه نمایش تلویزیون شما نمایان شود که شما را نگران کند، قابل ذکر می باشد که این مشکل ممکن است در هر قسمتی از تلویزیون ظاهر شود و شما را نگران کند.

در این بخش از مقاله های سامسونگ سرویس در رابطه با علت ایجاد شدن هاله یا لکه سیاه رنگ در تلویزیون سامسونگ با شما بحث خواهیم کرد. تمامی این مطالب درج شده در این مقاله برگرفته از تجربیات و تخصص های متخصصان تعمیراتی سامسونگ سرویس می باشد.
توصیه ی ما به شما این است که به مطالعه ی این مقاله بپردازید و تا پایان این مقاله همراه ما بمانید تا نکات ارزشمند را بهتر بدانید و در مواجهه با این مشکل نگران نشوید. دانستن علت هاله یا لکه ی سیاه به شما این امکان را میدهد که دست به کار های ناشیانه نزنید تا کار خراب تر از قبل شود.

دلایل وجود هاله یا لکه سیاه روی تصویر تلویزیون سامسونگ

 

گاهی ممکن است در تلویزیون سامسونگ شما هاله یا لکه سیاه رنگی ظاهر شود که ذهن شما را به خود درگیر کند. این هاله یا لکه سیاه می تواند در هر نقطه از تلویزیون مثلا در وسط، سمت چپ، راست، بالا و پایین تلویزیون سامسونگ مشاهده شود که باعث می شود شما حین تماشای برنامه ی مورد نظر خود دچار مشکلاتی شوید.
برای مثال اگر در قسمت زیرین صفحه لکه یا هاله سیاه وجود داشته باشد شما نمی توانید زیرنویس ها را به راحتی بخوانید و متوجه نوشته ها و زیر نویس ها نخواهید شد.
زمانی که شما به این هاله یا لکه سیاه از سایر زاویه ها نگاه می کنید ممکن است این لکه کاملا سه بعدی به نظر برسد و یا در سایر نقاط به صورت های دیگر قابل مشاهده باشد. تمامی این نقاط همانند مورچه های سایه بر روی صفحه ی تلویزیون سامسونگ شما وجود دارند و تا زمانی که این هاله یا لکه سیاه از بین نرود شما حین مشاهده ی  تلویزیون دچار مشکل خواهید شد.
اگر در تلویزیون های ال ای دی شما این هاله یا لکه سیاه در قسمت مرکزی تصویر نمایان شده باشد در این صورت در کیفیت تصویر شما تداخل ایجاد خواهد شد.
حال شاید این سوال ذهن شما را درگیر کند که دلیل ایجاد این هاله یا لکه سیاه در تلویزیون سامسونگ شما چیست؟ مشکل به وجود آمدن هاله یا لکه سایه می تواند بنا به دلایلی همچون گردوخاک، گذشتن طول عمر مفید دستگاه، استفاده ی بیش از اندازه و طولانی مدت از تلویزیون سامسونگ، رطوبت محیط، گرمای زیاد و اختلافات دمایی باشد.
در بهترین شرایط این هاله یا لکه سیاه ممکن است گردوخاک باشد که با یک دستمال کشی به راحتی میتوان مشکل را حل کرد اما اگر مشکل جدی تر باشد باید به مشکل اهمیت داد و به بررسی علت های آن پرداخت.

علت های احتمالی به وجود آمدن هاله یا لکه سیاه روی تصویر تلویزیون ال ای دی  سامسونگ:

 

  • معیوب شدن و ایراد در پیکسل ها

 

  • خرابی پنل 

 

  • خرابی قسمت بک لایت

معیوب شدن پیکسل

بهتر است بدانید که صفحه نمایش های تلویزیون سامسونگ از اجتماع میلیون ها نقطه تشکیل شده است که به این نقاط پیکسل گفته می شود. این پیکسل ها به رنگ های قرمز، سبز، آبی، سفید و سیاه به نظر می رسند. قابل ذکر می باشد که برای بدست آوردن این نمایشگر ها از فناوری های بالایی استفاده شده است.
گاهی ممکن است با ایراد یک پیکسل تصویر آن نقطه به شکل هاله یا لکه سیاه در بیاید و تاریک دیده شود که در این صورت باید پیکسل آن نقطه تعویض شود تا تصویر به حالت اولیه خود باز گردد.
بهتر است بدانید که هر پیکسل جداگانه در یک صفحه نمایش ال سی دی از 3 دیود تشکیل شده است.

اگر یکی از این رنگ ها به شکست بخورد پیکسل آن نقطه به شکل یک نقطه ی سیاه ظاهر می شود. گاهی ممکن است با استفاده از یک برنامه ی بازیابی بتوان پیکسل های سیاه را زنده کرد و یا به صورت دیگر آن ها را احیا کرد. 
قابل ذکر می باشد که برنامه ی بازیابی پیکسل ها را در صفحه نمایش مجبور میکند به سرعت تغییر کنند یا به عبارت دیگر دیود های معیوب را دوباره بیدار می کند.

خرابی پنل

 

خرابی پنل یکی از مهمترین دلایل سیاهی قسمت هایی از تصویر تلویزیون سامسونگ می باشد. اگر قسمتی از ماژول یا لیکوئید پنل خراب شود شما هاله یا لکه سیاه روی صفحه نمایش ال ای دی دستگاه خود مشاهده خواهید کرد.

در واقع مهمترین علت هاله یا لکه سیاه بر روی صفحه نمایش تلویزیون کثیفی پنل دستگاهتان می باشد.
همانطور که خود شما نیز مشاهده کرده اید در قسمت بالای تلویزیون شما منافذی وجود دارد که باعث می شود گرمای لامپ فلورسنت فشرده شود از این منافذ خارج شوند  تا روشنایی دستگاه شما فراهم شود.

قابل ذکر می باشد که تمیزی این منافذ یکی از کار هایی می باشد که شما هیچ وقت آن را انجام نمی دهید.

هاله یا لکه سیاه روی تلویزیون سامسونگ

 

اگر میزان گرد و غبار تجمع یافته در روی ایم منافذ بیش از حد باشد به مرور زمان این گردوخاک ها وارد تلویزیون می شوند و باعث ایجاد هاله یا لکه سیاه بر روی صفحه نمایش می شوند.

برای اینکه این مشکل حل شود شما باید پنل تلویزیون ال ای دی را بیرون بیاورید و هر لایه را به ترتیب تمیز کنید.

گاهی در برخی از موارد لازم می باشد که پنل عوض شود تا این مشکل رفع شود زیرا پنل ها دارای عمر مفید و محدودی می باشند که در صورت پایان یافت عمر مفید آن ها باید پنل را تعویض کرد.

قابل ذکر می باشد که تعویض و بررسی پنل تلویزیون به هیچ عنوان کار شما نمی باشد و شما باید برای اینکه مشکل را رفع کنید از متخصصان تعمیراتی درخواست کم کنید.

پنل یک قطعه ی بسیار پیچیده می باشد و هر گونه اقدام ناشیانه در این کار ها باعث می شود تلویزیون سامسونگ سما دچار آسیب های بیشتری شود و این آسیب های بیشتر باعث می شود هزینه های کلانی برای تعمیر آنها پرداخته شود.

خرابی قسمت بک لایت

یکی دیگر از دلایل ایجاد هاله یا لکه سیاه بر روی صفحه نمایش تلویزیون ال ای دی  سامسونگ خرابی بک لایت این تلویزیون می باشد. اگر یکی یا تعدادی از لامپ های بک لایت تلویزیون سامسونگ دچار خرابی  شود یا خاموش شود این مشکل برای تلویزیون شما پیش خواهد آمد.
وظیفه ی بک لایت ایجاد نور و روشنایی برای تلویزیون سامسونگ شما می باشد و اگر در قسمت بک لایت مشکلی پیش بیاید و بک لایت خاموش شود در این صورت شما هیچ تصویری مشاهده نخواهید کرد  و با یک صفحه ی تاریک روبرو خواهید بود. 
در صورتی که بک لایت دچار مشکل شده باشد در این صورت گاهی ممکن است قسمتی از تصویر روشن و خاموش شود یا چشمک بزند و سپس در نهایت به طور کامل قطع شود.
همین مسئله خرابی لامپ های ال ای دی در تلویزیون می باشد که باعث می شود در قسمتی از تصویر هاله یا لکه سیاه ایجاد شود و شما تصویر را تاریک ببینید. زمانی که قسمتی از لامپ دچار سوختگی شود باعث می شود ولتاژ لامپ های سوخته بر روی لامپ های سالم پخش شود و این امر باعث می شود فشار زیادی به لامپ های سالم وارد شود و در نتیجه لامپ های سالم نیز به مرور زمان خراب می شوند.

امروزه متخصصان تعمیراتی سامسونگ سرویس به راحت ترین شکل با شما ارتباط برقرار میکنند و سعی دارند که مشکلات تلویزیون شما را رفع کنند.
تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و مشکلات خود را به پشتیبانان این مجموعه توضیح دهید. متخصصان تعمیراتی تا جایی که بتوانند مشکل را از پشت تلفن برای شما حل میکنند و در صورتی که مشکل جدی باشد برای رفع مشکل به محل مراجعه میکنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۱۴
وحید مومنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی