تعمیرگاه تلویزیون - تعمیر تلویزیون

تعمیرگاه مرکزی مجموعه قدرتمند در زمینه تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی با بیش از 30 سال تجربه

تعمیرگاه تلویزیون - تعمیر تلویزیون

تعمیرگاه مرکزی مجموعه قدرتمند در زمینه تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی با بیش از 30 سال تجربه

مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون
تعمیر تلویزیون با دستگاه های پیشرفته و قطعات اصلی
داری مجوز از اتحادیه تعمیرکاران تهران
خدمات تعمیرات توسط مهندسین متخصص انجام می شود
دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۲۲ ب.ظ

تلویزیون ال جی صدا ندارد

نلویزیون ال جی صدا ندارد

 


قطعا با توجه به این که امروزه استفاده از تلویزیون ها به یک بخش بزرگی از اوقات فراغت افراد در سراسر دنیا تبدیل شده است، در صورت بروز هرگونه مشکل و نقص در عملکرد آن ها، اعضای خانه را دچار نارضایتی کند.


اما طبیعی است که تلویزیون ها نیز همچون سایر لوازم های الکترونیکی و الکتریکی دچار ایراداتی در قطعات و اجزای خود شده و همین موضوع بر کارکرد آن ها تاثیرات منفی بگذارد.
مشکلات بسیار زیادی ممکن است برای تلویزیون ال جی به وجود بیاید که ناشی از ایرادات فنی و یا حتی تنظیم اشتباه آن ها باشد. یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای تلویزیون های ال جی به وجود آمده و استفاده از آن را برای کاربران مختل کند، عدم پخش صدا در حین نمایش برنامه ها و فیلم می باشد که قطعا نمی توان با این شرایط از آن برنامه لذت برد.

در طی این مقاله سعی شده است که تمامی موارد و عواملی که به نحوی می توانند بر روی پخش صدای تلویزیون تاثیر دارند، بررسی شده و در صورتی که مشکل از آن ها باشد راه کار های تعمیر و رفع این موضوع را نیز توضیح داده شده است که برای کاربران قطعا می توان بسیار مفید واقع شود.

 

 

دلایل و عوامل عدم پخش صدای تلویزیون های ال جی
 

در حالت کلی می توان گفت که عدم پخش صدای تلویزیون ال جی دارای دو علت و عامل متفاوت می باشند که عامل اول مشکلات نرم افزاری در آن و عامل دوم بروز مشکلات و نقص های سخت افزاری می باشد.
اما قبل از این که به مشکلات و عوامل اصلی عدم پخش صدای تلویزیون پرداخته شود لازم به ذکر می باشد که اگر چنانچه هیچ گونه اطلاعات و دانش فنی و تخصصی در رابطه با تلویزیون ها ندارید بهتر است که به جهت رفع مشکل چه از جهت نرم افزاری و چه از نظر سخت افزار، از افراد متخصص و تعمیرکاران در این زمینه کمک بگیرید تا مشکل را به طور کامل و اصولی رفع کنند.

 

حالت بی صدا
شاید این نکته برای کاربران زیادی ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد اما گاهی مواقع ممکن است این مشکل تنها به دلیل تنظیم تلویزیون بر روی حالت بی صدا باشد. تلویزیون ال جی در حالت کلی دارای دو حالت صدا دا و بی صدا که MUTE نیز نام دارد، هستند و گاهی مواقع ممکن است در اثر سهل انگاری دستگاه را بر روی این حالت تنظیم کرده و همین موضوع باعث نگرانی افراد شود.

 

عدم تنظیم صحیح صدای تلویزیون
در تلویزیون ها تنظیمات بسیار مختلفی برای حالات تصویر و صدا و سایر موارد دیگر قرار داده شده است که به کاربران این اجازه را می دهد که تلویزیون خود را طبق سلیقه و دلخواه خود تنظیم کرده و از آن لذت ببرند. لذا به همین جهت در بخش تنظیمات آن بخش های مختلفی را به منظور تغییر در حالت های صدای آن ایجاد کرده اند. یکی از بهترین حالت ها برای پخش صدا توسط تلویزیون، حالت استاندارد آن است که می توانید بر روی آن تنظیم نمایید.
همچنین باید توجه داشته باشید که یکی از بخش های تنظیم پخش صدای تلویزیون های ال جی این است که خروجی صدا را توسط آن تعیین می کنید. لذا اگر از بلندگو و پخش کننده صدا به غیر از تلویزیون مانند اسپیکر استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که حالت صدا بر روی گزینه غیر از  " بلندگو " قرار داشته باشد.
زیرا این تلویزیون ها در صورتی که از اسپیکر یا پخش کننده غیر از تلویزیون استفاده نکنند باید حتما بر روی گزینه " بلندگو " تنظیم شود زیرا در غیر این صورت هیچ صدایی توسط تلویزیون پخش نخواهد شد و لازم است تا خروجی آن را به درستی انتخاب کنید.

 

ایراد در پخش کننده صدای خارجی
اگر چنانچه از پخش کننده های صوتی خارجی مانند اسپیکر یا سینما خانواده استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که به درستی کار می کنند. به همین جهت بهتر است سیم کشی ها و در حالت کلی سلامت این دستگاه ها را مورد بررسی قرار دهید تا شاید مشکل از آن ها باشد.
یکی از بهترین راهکارهای تست این ابزار ها، متصل کردن آن ها به سایر  دستگاه ها مانند کامپیوتر و پخش صدا توسط آن می باشد تا با پخش صدا توسط دستگاه ها، از وجود سلامت در آن ها با خبر شد.

 

معیوب بودن بلندگو های داخلی تلویزیون ال جی
ممکن است مشکل عدم پخش صدای تلویزیون ناشی از معیوب بودن بلندگو های داخلی آن باشد که یک مشکل فنی و سخت افزاری برای آن به حساب می آید و نیاز به کمک از یک فرد با مهارت ها و دانش فنی در این زمینه می باشد.
نکته قابل توجه این است که اغلب در صورتی که بلندگو های داخلی دچار ایراد شوند، قبل از معیوب شدن به طور کامل، صدا های برنامه را به طور خش دار پخش می کند که می تواند نشانه مهمی بر معیوب شدن آن باشد.
به منظور تست سلامت بلندگو ها بهتر است که تلویزیون را به دستگاه های پخش صوتی دیگر مانند دی وی دی ها متصل کرده و صدایی را توسط آن تولید کنید تا به این موضوع پی ببرید.

 

عدم اتصال صحیح کابل HDMI
یکی از مواردی که می تواند سبب بروز عدم پخش صدای تلویزیون شود عدم اتصال صحیح این کابل می باشد. گاهی مواقع ممکن است کاربر تلویزیون را به سایر دستگاه ها از جمله کامپیوتر یا لپتاپ متصل کنند که به همین منظور باید از این کابل استفاده شود. لذا در صورتی که کابل دارای نقص بوده یا به خوبی اتصال نداشته باشد می تواند از پخش صدا جلوگیری کند.
همچنین بهتر است که در صورت متصل کردن لپتاپ و یا سایر مواردی دیگر به تلویزیون توسط کابل HDMI، از تنظیم صحیح پخش صدای لپتاپ نیز اطمینان حاصل کنید زیرا گاهی مواقع ممکن است مشکل اصلی از عدم تنظیم صدای مناسب لپتاپ باشد.

 

بروز مشکل و نقص در برد اصلی
از دیگر عواملی که در پخش صدا توسط تلویزیون ال جی نقش به سزایی دارد، برد اصلی یا همان مین برد می باشد که در واقع به جهت پخش شدن توسط تلویزیون باید صدای دیکود شده دستگاه توسط آن مورد پردازش قرار بگیرد که پس از اتمام کار توسط آن صدا به تقویت کننده ارسال شده و در نهایت از طریق بلندگو های داخلی پخش می شود.
لذا در صورتی که مشکلی در عملکرد صحیح این قطعه به وجود بیاید ممکن است در پخش صدا تلویزیون ها دچار مشکل شوید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۲۷
وحید مومنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی