تعمیرگاه تلویزیون - تعمیر تلویزیون

تعمیرگاه مرکزی مجموعه قدرتمند در زمینه تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی با بیش از 30 سال تجربه

تعمیرگاه تلویزیون - تعمیر تلویزیون

تعمیرگاه مرکزی مجموعه قدرتمند در زمینه تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی با بیش از 30 سال تجربه

مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون
تعمیر تلویزیون با دستگاه های پیشرفته و قطعات اصلی
داری مجوز از اتحادیه تعمیرکاران تهران
خدمات تعمیرات توسط مهندسین متخصص انجام می شود
دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۵۸ ب.ظ

سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی

سیاه شدن تصویر تلویزیون

 

مشکلات و ایرادات متعددی ممکن است برای تلویزیون های خانگی به وجود آید که یکی ازامرهای طبیعی می باشد و علاوه بر تلویزیون حتی ممکن است در سایر لوازم های الکترونیکی نیز این مشکل به وجود آید. زیرا هر دستگاهی از تعداد بالایی اجزا تشکیل می شوند و هر کدام دارای عمر مفید هستند که پس از آن معمولا دچار نقص و خرابی هایی می شوند که در عملکرد کلی دستگاه نیز تاثیرات منفی می گذارد.

مشکلات و ایرادات بسیار زیادی برای تلویزیون ال جی ممکن است به وجود بیاید که برخی از آن ها تنها با انجام چند نکته ساده ممکن است حل شوند اما برخی از آن نیاز به کمک و استفاده از یک تعمیر کار یا تکنسین حرفه ای در این زمینه می باشد.

 

 

در حالت کلی سیاه شدن تصویر صفحه نمایش تلویزیون ها دارای 3 عامل مهم و اساسی می باشند که باید در صورت بروز چنین حالتی برای دستگاه حتما بررسی شده و در صورت خرابی تعمیر و یا تعویض شوند:


1)  معیوب شدن بک لایت صفحه نمایش می تواند عامل اصلی سیاه شدن صفحه ی تلویزیون در حالت روشن آن باشد.
 

 2) عدم اتصال صحیح و مناسب کابل های متصل به تلویزیون ال جی نیز می تواند در بروز چنین حالتی برای دستگاه تاثیر گذار باشد.
 

3) سوختن پیکسل های موجود در صفحه نمایش نیز در بروز چنین حالتی برای دستگاه بی تاثیر نیستند و می توانند صفحه نمایش را در حالتی که دستگاه روشن است و صدا هم پخش می شود، سیاه نشان دهد.

 

 

سیاه شدن تصویر به دلیل تنظیم نبودن تلویزیون


قبل از این که به دلایل و علت های اصلی بروز تصویر سیاه برای تلویزیون ال جی بپردازیم بهتر است بدانید که گاهی مواقع ممکن است علت اصلی بروز چنین حالتی برای دستگاه مشکلات فنی در قطعات آن نباشد و تنها عامل اصلی آن عدم تنظیم بودن صحیح دستگاه یا عدم اتصال خوب کابل ها باشد.
به همین منظور توصیه می شود قبل از انجام هر گونه تعمیرات بر روی دستگاه بهتر است که تنظیمات مربوط به صفحه نمایش را بررسی کرده و همچنین از محکم بودن اتصال کابل های پشت تلویزیون به جایگاه های مخصوص خود اطمینان حاصل کنید

 


سیاه شدن تصویر به دلیل خرابی پیکسل ها


همان طور که می دانید یکی از مهم ترین اجزای تلویزیون ها که سبب نمایش تصویر و رنگ بندی های تصاویر می شوند، پیکسل های هستند. یکی از عواملی که می تواند در سیاه شدن صفحه نمایش نقش مهمی بر عهده داشته باشد، سوختن پیکسل های صفحه است که در این صورت اگر قسمتی از آن ها سوخته باشند، بخش مربوط به آن ها در صفحه سیاه خواهد شد و اگر به طور کامل از بین برند، تمام صفحه سیاه رنگ باقی خواهد ماند.

پیکسل های در واقع برای کنترل و نشان دادن رنگ ها دارای 3 ساب پیکسل می باشند و کنترل تمامی این پیکسل ها توسط ترانزیستور دستگاه انجام می شود. لذا در صورتی که مشکلی در این قطعه تلویزیون به وجود بیاید به طور صحیح و اصولی کار نکند، سبب خاموش ماندن پیکسل ها خواهد شد که اصطلاحا به آن سوختگی پیکسل می گویند.

البته امروزه با وجود این که این مشکل در تلویزیون های ال جی بسیار کم به وجود می آید و نادر است اما باز هم کاربرانی هستند که دچار چنین مشکلی شده اند. لازم به ذکر است که بروز چنین حالتی برای تلویزیون های ال جی در حالتی که کمتر از 3 پیکسل آن دچار نقص شوند، گارانتی شامل آن ها نمی شود و تنها برای تلویزیون هایی که 3 یا بیشتر از آن پیکسل سوزانده اند گارانتی شامل تعمیر رایگان آن می شود.

همچنین باید توجه داشته باشید که در صورت بروز چنین مشکلی برای تلویزیون های ال جی سعی کنید به هیچ وجه از روش های سنتی و قدیمی که شامل استفاده از سوزن و فرو کردن آن است، استفاده نکنید زیرا مسبب مشکلات بزرگتر می شود. لذا بهتر است که از یک تعمیر کار و تکنسین حرفه ای کمک بخواهید تا آن را تعمیر یا تعویض کند.

 

معیوب شدن پنل تلویزیون های ال جی

 

 

عامل دیگری که می تواند از علل اصلی بروز سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی در حالت روشن آن باشد معیوب شدن پنل دستگاه است. پنل دستگاه قطعه حساس می باشد که سلامت آن تا حد بالایی به بخش ماژور یا همان لیکوئید دستگاه بستگی داشته و در صورتی که این قطعات معیوب شوند در پنل نیز تاثیر منفی به سزایی می گذارند.

نکته قابل توجهی که باید به آن دقت کنید این است که پنل های تلویزیون ال جی دارای مدت زمان عمر مفید مشخص هستند و پس از آن به طور خود به خود از کار می افتند. همچنین پس از پایان عمر مفید این قطعه معمولا در صورتی که استفاده از تلویزیون برای مدت زمان بالایی انجام گیرد به مرور یک لکه سیاه رنگ بر روی صفحه نمایش ایجاد می کند.لذا به جهت رفع این مشکل تنها را مشکل این است که پنل تلویزیون توسط یک تعمیر کار حرفه ای و خبره در این زمینه باز شده و یک پنل جدید و باکیفیت به جای آن نصب شود.

در پایان توصیه می شود که از انجام تعمیرات ناشیانه و بدون دانش خودداری کنید زیرا این اقدامات کاملا تخصصی بوده و نیازمند دانش و مهارت می باشند. برای تعمیر و رفع مشکلات این چنینی در تلویزیون های ال جی خود بهتر است که با نمایندگی های تعمیرات ال جی سرویس تماس برقرار کرده تا تعمیر کاران خبره به محل اعزام شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۲۷
وحید مومنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی