تعمیرگاه تلویزیون - تعمیر تلویزیون

تعمیرگاه مرکزی مجموعه قدرتمند در زمینه تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی با بیش از 30 سال تجربه

تعمیرگاه تلویزیون - تعمیر تلویزیون

تعمیرگاه مرکزی مجموعه قدرتمند در زمینه تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی با بیش از 30 سال تجربه

مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون
تعمیر تلویزیون با دستگاه های پیشرفته و قطعات اصلی
داری مجوز از اتحادیه تعمیرکاران تهران
خدمات تعمیرات توسط مهندسین متخصص انجام می شود
دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۲۶ ب.ظ

علت خاموش و روشن شدن تلویزیون ال جی

علت خاموش و روشن شدن تلویزیون ال جی

 

 

امروزه تقریبا در هر خانه ای از تلویزیون برای پر کردن اوقات فراغت و بیکاری خود استفاده می کنند و به یکی از مهم ترین و پر استفاده ترین وسیله های خانگی در سراسر دنیا محسوب شده و طرفداران بسیاری دارد.

همان طور که می دانید در داخل تلویزیون های از قطعات زیادی استفاده شده است که هر کدام از آن ها نقش موثری در عملکرد دستگاه داشته و موجب کارکرد صحیح و اصولی آن می شوند. لذا در صورتی که مشکلی یا نقصی در یکی از قطعات آن به وجود آید می تواند سبب بروز مشکل جدی تری شود که مانع از استفاده کاربر از تلویزیون شود.

یکی از مشکلاتی که علاوه بر تلویزیون ال جی در سایر برند های دیگر آن نیز ممکن است بروز یابد، خاموش شدن یا روشن شدن خودکار و به یک باره دستگاه می باشد که در طی این مقاله به بررسی این مشکل پرداخته شده و راه کار های رفع آن نیز ذکر شده است.

معمولا بروز مشکل خاموش و یا روشن شدن به یکباره تلویزیون های ال جی  به این صورت است  که پس از روشن کردن دستگاه توسط کاربر، دستگاه روشن شده و پس از آن که لوگوی برند را نمایش می دهد، به یک باره دستگاه به طور خودکار خاموش می شود که اصطلاحا معمولا به این نوع مشکل ریبوت شدن تلویزیون گفته می شود.

معمولا بروز چنین حالتی برای دستگاه های ال جی به معنی بروز مشکلات و نقص هایی در قسمت مین برد آن می باشد و به همین علت به طور خودکار خاموش یا روشن می شود. برای تعمیر و بازگرداندن دستگاه به حالت عادی آن نیاز است تا مین برد آن تعویض شود و اگر مشکل آن رفع نشود معمولا برد اصلی را دستگاه را تعویض می کنند

 

خاموش و روشن شدن تلویزیون ها در مدل های مختلف


بروز این خالت در دستگاه های تلویزیون ال جی معمولا در مدل های مختلف آن دارای تفاوت های می باشند که علت اصلی آنها معمولا به قطعات مختلف بستگی دارد و همین موضوع سبب تمایز آنها می شود. معمولا در مدل های مختلفت تلویزیون های ال جی بروز چنین حالتی دارای عوامل مختلفی هستند و به همین جهت برای تعمیر آن لازم به تعویض یا تعمیر قطعات مختلفی می باشد.

تلویزیون های ال جی دارای مدل های مختلفی هستند که یکی از آنها مدل lw می باشد که صفحه نمایش ال ای دی دارند. در صورت بروز چنین حالتی در این مدل های دستگاه ها، به احتمال بسیار بالا این مشکل مربوط به برد مین آن می باشد و لازم است تا این برد توسط یک تعمیرکار حرفه ای تعمیر یا تعویض شود.
خاموش شدن ناگهانی و به یکباره این دستگاهها در صورتی که به برد مین آنها مربوط نشود،به احتمال بالا این مشکل از وجود مشکل در برد پاور می باشد. این برد پاور که در دستگاههای ال جی تعبیه شده است را می توان تعمیر یا تعویض کرد.
اگر تلویزیون ال جی مورد استفاده کاربر از مدلهای ال ای دی 42 led 5600 می باشد و در حین استفاده از آن تصویر به هم می ریزد یا به طور خودکار دستگاه را خاموش می کند، ممکن است این مشکل به دلیل برد مین دستگاه باشد که نیاز به تعویض یا تعمیر دارد.

 


دلایل خاموش شدن یا روشن شدن تلویزیون ال جی و راهکارهای رفع آن

 


در قسمت های بالا به دلایل خاموش و روشن شدن دستگاه ها به طور ناگهانی و یکباره اشاره کردیم که عمدتا به دلیل معیوب شدن برد مین آن ها می باشد و همین موضوع سبب بروز چنین حالتی برای دستگاه ها می شود. اما در طی این قسمت به بررسی علت هایی که باعث بروز چنین حالتی برای دستگاه ها می شود به طور اساسی تر و جزئی تر نگاه می کنیم تا در صورت بروز از آن ها آگاه شوید.

یکی از مشکلاتی که ممکن است گاهی اوقات برای برخی کاربران به وجود آمده و سبب ایجاد حالتی نگرانی در آن ها شود این است که ممکن است گاهی مواقع اتصال الکتریکی دستگاه به خوبی وصل نباشد و پس از اتصال موجب خاموش شدن دستگاه شود. همچنین گاهی مواقع جریان های برق منزل و یا منطقه دچار نوسان های شدید می شود که این موضوع می تواند موجب خاموش شدن تلویزیون شود.
تقریبا تمامی مدل هایی که برای تلویزیون های ال جی وجود دارد با استفاده از ولتاژ های بسیار پایین کار کرده و نیاز به یک جریان برق یکسان و بدون نوسان دارند تا بدون هیچ گونه مشکلی شروع به کار کنند. لذا در صورتی مشکلی نوسان های برق به وجود بیاید این ولتاژ برای دستگاه به هم خورده و موجب خاموش شدن این دستگاه ها می شود.
بنابراین برای این که مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ها را در اثر نوسان های برق منزل به طور کامل رفع کرد هیچ گونه راه کاری وجود ندارد و تنها باید تمامی مواردی که موجب بروز این نوسان ها می شوند را به طور کامل رفع کرد که عملا کار بسیار دشوار و حتی غیر ممکنی می باشد.

 


 نکات مهم در رابطه با برق ساختمان

 


لازم به ذکر است که اگر در منطقه سکونت شما نوسان های برق بالا می باشد باید بدانید که این نوسان ها و خاموش و روشن شدن های ناگهانی می تواند بر روی برد اصلی دستگاه و سایر اجزای آن تاثیرات منفی گذاشته و موجب سوختن آن ها شوند. لذا بهتر است که از یک محافظ جریان برق و خنثی کننده نوسان ها استفاده شود تا آسیبی به تلویزیون ال جی به وجود نیاید.
 

در نهایت توصیه می شود که اگر این مشکل در تلویزیون های شما به وجود آمد سعی کنید که از دستکاری کردن و انجام اقدامات ناشیانه خودداری کنید زیرا اغلب کاربران به دلیل عدم داشتن تخصص و مهارت در این زمینه موجب آسیب و خسارت بیشتر می شوند. لذا بهتر است که در این گونه مواقع با نمایندگی های تعمیرات ال جی سرویس تماس حاصل نمایید تا در سریع ترین زمان بهترین تعمیرکاران و متخصصان جهت رفع مشکل اعزام شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۲۷
وحید مومنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی