تعمیرگاه تلویزیون - تعمیر تلویزیون

تعمیرگاه مرکزی مجموعه قدرتمند در زمینه تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی با بیش از 30 سال تجربه

تعمیرگاه تلویزیون - تعمیر تلویزیون

تعمیرگاه مرکزی مجموعه قدرتمند در زمینه تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی با بیش از 30 سال تجربه

مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون
تعمیر تلویزیون با دستگاه های پیشرفته و قطعات اصلی
داری مجوز از اتحادیه تعمیرکاران تهران
خدمات تعمیرات توسط مهندسین متخصص انجام می شود
سه شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۹، ۰۴:۵۹ ب.ظ

ساخت درب و پنجره فولادی

همانطور که می دانیم درها و پنجره ها از مهمترین اجزای یک ساختمان محسوب می شوند. ساخت درب و پنجره فولادی (آهنی) در واقع می تواند در ایجاد امنیت ساختمان نقش اساسی را داشته باشد. از آنجایی که مدل های متفاوتی در ساخت درب و پنجره فولادی (آهنی) وجود دارد از این رو باید به کاربری که هر در و پنجره دارا می باشد توجه نمود. در هایی که در ورودی تعبیه می شوند باید دارای مقاومت و استحکام بالایی در خود باشند تا از ورود افراد بیگانه با روش های مختلف به داخل ساختمان جلوگیری شود.

از این رو باید در ساخت درب و پنجره فولادی (آهنی) نهایت دقت و توجه را به کار برد. علاوه بر موضوع امنیت بحث دیگری که در ساخت درب و پنجره فولادی (آهنی) مطرح می شود جنس این در ها و پنجره ها می باشد. از آنجایی که درهای ورودی و پنجره ها در شرایط آب و هوایی متفاوتی قرار می گیرند باید دارای ویژگی هایی باشند که در برابر این عوامل به سادگی خراب نشوند. از این رو جنس های فولادی و آهنی می تواند در ساخت درب و پنجره فولادی (آهنی) بسیار مناسب باشد.

برای این منظور می توانیم در ساخت درب و پنجره فولادی (آهنی) برای شما آموزش هایی را قرار دهیم تا با استفاده از آنها بتوانید به راحتی به ساخت در و پنجره فولادی و آهنی مناسب برای ساختمان خود اقدام نمایید

 

 

نحوه ساخت درب و پنجره فولادی (آهنی)

 

تولیدات فلزی همیشه می توانند در هر زمانی مخاطبان زیادی را به خود اختصاص دهند. درها و پنجره های فولادی در بین ساختمان سازان از جایگاه ویژه ای برخوردارند. این افراد همیشه دنبال درها و پنجره های فولادی با کیفیت مناسب و قیمت مقرون به صرفه می گردند. تا بتوانند رضایت مشتری را بالا ببرند. از آنجایی که ساخت درب و پنجره آهنی (فولادی) دارای روشها و اصولی است، این افراد باید با نحوه ساخت درب و پنجره آهنی (فولادی) آشنایی داشته باشند تا بتوانند بهترین درب و پنجره آهنی را سفارش دهند که دارای مرغوبیت و کیفیت بالایی باشد و بتواند استحکام زیادی در اثر قرار گرفتن در عوامل مختلف از خود نشان دهد.

 ساخت درب و پنجره فولادی می تواند دارای فرآیندی باشد که هر کسی نمی تواند به درستی آن را انجام دهد. از این رو نیاز به افراد متخصص در این زمینه می باشد. ساخت درب فولادی و پنجره آهنی  در کارگاه های مخصوص به آن کار صورت می گیرد؛ زیرا فلز فولاد و آهن باید در اثر مجاورت گرما ذوب شوند. بعد از آن توسط قالب های متفاوتی به ساخت درب فولادی و پنجره آهنی می پردازند. بعد از آن طی فرآیندی رنگ آمیزی در مرحله آخر ساخت درب آهنی و پنجره فولادی صورت می گیرد.

 

 در ساخت درب و پنجره آهنی (فولادی) از فولاد مسطح برش خورده استفاده می شود. این مواد فولادی برش خورده توسط دستگاه پانچ و پرس CNC که خود دارای ابزار های متفاوتی می باشند قرار داده می شوند. فولاد برش خورده تحت فشار و پرس قرار می گیرد تا لبه های سخت و توخالی در ساخت درب فولادی را ایجاد نماید. این مراحل در ساخت درب و پنجره آهنی (فولادی) در کنار هم باعث اتصال قطعات موجود در لبه های کناری درها و پنجره ها می شوند.
مهمترین مرحله در ساخت درب و پنجره آهنی (فولادی) بعد از سخت شدن فولاد، جوش کاری های مختلفی است که بر روی آن ایجاد می شود تا ساخت درب و پنجره آهنی (فولادی) با کیفیت بالایی انجام شود. این جوشکاری ها برای ایجاد جای قفل و جا گذاری لولا ها و موارد دیگر در ساخت درب و پنجره آهنی (فولادی) استفاده می شود. بعد از فرآیند جمع آوری پوسته فولادی در داخل این درها از یک پوسته دیگر فلز استفاده می شود. در صورتی که در توخالی باشد از این هسته برای پر نمودن سطح داخلی درها استفاده می شود.

 

 

این پوسته ها در ساخت درب آهنی می تواند به عنوان عایق صدا و همچنین خطرات ناشی از شلیک گلوله دارای مقاومت بالایی باشند. در واقع این نوع هسته های موجود در ساخت درب آهنی دارای انواع مختلفی از جمله هسته مرکزی، هسته فولادی و هسته پلی استایرن می باشند. در واقع هسته پلی استایرن می تواند در درجه حرارت بالا از خود مقاومت نشان دهد و همچنین به دلیل داشتن وزن سبک به عنوان عایق صدا نیز می تواند در ساخت در فولادی مورد استفاده قرار گیرد.

در مرحله دیگر در ساخت در آهنی این درب با دستگاه جوش لبه به صورت اتوماتیک دارای پرداخت نهایی قرار می گیرد و بعد از آن این لبه های جوش خورده با دستگاه، برش و صیقل داده می شود و نقص های موجود در آن از بین می رود؛ و بعد از آن رنگ اولیه که حاوی پرایمر می باشد در ساخت در آهنی مورد استفاده واقع می شود تا مشتریان بتوانند هر نوع رنگی را که می خواهند به دلخواه بر روی درهای فولادی اجرا نمایند. این فرآیند در ساخت پنجره فولادی نیز به همین صورت است ولی قالب های مورد استفاده در ساخت پنجره آهنی و یک سری از فرآیند مربوط به ساخت پنجره فولادی ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد.

 

مزیت های فولاد در ساخت پنجره فولادی و در فلزی

 

 

  • استحکام بالای فولاد یکی از دلایلی است که در ساخت پنجره آهنی و درب های فلزی از آن استفاده فراوانی می شود. علاوه بر ساخت پنجره آهنی در ساخت قاب در و پنجره نیز از فولاد استفاده می شود. این فلز می تواند در هر شرایطی دارای استحکام بسیاری باشد.
  • دوام فولاد نسبت به هر ماده دیگری بیشتر می باشد از این رو در اثر ضربه و یا حملات فیزیکی می تواند مقاوم تر و سخت تر از بقیه مواد عمل نماید. فولاد دارای طول عمری طولانی می باشد به همین دلیل در ساخت در فولادی و همچنین پنجره های آهنی بسیار از این ماده استفاده می شود. بسیاری از پل ها، ساختمان ها، ماشین ها و بسیاری دیگر از لوازم خانگی از فولاد استفاده شده است.
  • قابلیت نازک بودن فولاد این امکان را به ما می دهد تا در ساخت تجهیزات کوچکتر همچون پروفیل های پنجره ها، در ها و انواع اتصالات کوچک تر از فولاد برای این منظور استفاده نماییم. در واقع قابلیت انعطاف پذیری در عین حال سخت بودن فولاد از این ماده عنصر منحصر به فردی را به وجود آورده است. در زیبایی شناسی ساختمان ها در معماری مدرن نیز این ماده بسیار مورد استقبال واقع شده است.
  • عایق حرارتی که در فولاد وجود دارد در  ساخت پنجره فولادی و در های فلزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع فولاد چهار برابر بیشتر از آلومینیوم دارای عایق حرارتی می باشد. از این رو با پنجره های آلومینیومی رقابت تنگاتنگی را دارد.

 

 

  • رنگ پذیری بالای فولاد یکی دیگر از عواملی است که استفاده از این عنصر را در ساخت درب فولادی و همچنین ساخت پنجره آهنی بسیار مورد توجه قرار می دهد.
  • قابل تعمیر بون فولاد می تواند این ماده را بسیار خاص نماید.  بعد از ساخت در فولادی این فلز در مواقعی دچار خرابی و یا آسیب  می شود در این صورت با جوش دادن قطعات فولادی می توان دوباره از این لوازم و تجهیزات استفاده نمود.

  • امکان تغییر در ظاهر و شکل فولاد بعد از ساخت درب آهنی بسیار کم است؛ و این فلز در اثر سرما و گرمای هوا می توانند بدون تغییر باقی بماند.
  • می توان از روکش گالوانیزه در ساخت درب آهنی استفاده نمود. این پوشش زنگ زدگی و خوردگی در فلز را می تواند تا حدود زیادی خنثی نماید
  •  فولاد دارای مواد سازگار با محیط اطراف می باشد. با وجود عملکرد حرارتی پایین فولاد از این فلز در ساخت درب فولادی می توان استفاده نمود. همچنین می توان برای صرفه جویی در مصرف انرژی و کم نمودن هزینه تعمیرات و نگهداری از پنجره و درب فولادی مورد استفاده واقع شود.
  •   سهولت در نصب در و پنجره های فولادی و آهنی و همچنین اقتصادی بودن فولاد، این فلز را برای ساخت در آهنی و فولادی مناسب نموده است.

انواع درهای فولادی

 

از آنجایی که پنجره های فولادی و درهای فلزی می توانند در هر شرایطی مقاوم باشند از آنها در فضاهای متفاوتی استفاده می شود. در ساخت درهای داخلی و خارجی می تواند از فلز فولاد و آهن استفاده نمود.

 

 

  • درب های فلزی تاشو
  • درب های شاتر فولادی چرخدار
  • درب شاتر فولادی چرخشی
  • درب فلزی توخالی

همچنین درب های آهنی می توانند به دو حالت تولید شوند:

  • درب های آهنی ترکیبی با شیشه
  • درب های آهنی طرح دار

 

درب های آهنی که در ترکیب با شیشه ساخته می شوند به دلیل ضریب انتقال حرارتی بالا می توانند مصرف انرژی را افزایش دهند. این درها به مرور زمان کارایی خود را از دست می دهد. علاوه بر این وزن آهن به دلیل بالا بودن آن می تواند باعث افزایش وزن کلی در شود در نتیجه در هنگام حوادث خطرناک و یا بلایای طبیعی می تواند خطر آفرین باشد.

 

 

درب های آهنی طرح دار که شامل فریم های فولادی در بدنه آنها می باشد می تواند در خود دارای طرح های متفاوتی باشند. این درب ها که بیشتر در ورودی های خارجی و پارکینگ ها استفاده می شود با جوشکاری های متنوعی که در سطح خود دارد دارای  ظاهری شیک می باشد. علاوه بر آن در طراحی این درب ها از پوششهای ضد زنگ استفاده شده است؛ زیرا در مجاورت مستقیم شرایط جوی و رطوبت قرار دارند از این رو با ضد زنگ نمودن آنها از ایجاد زنگ زدگی در سطح این درب ها کاسته می شود. همچنین مقاومت آنها تا حدود زیادی بالاتر می رود.

 

اجزای انواع درها و پنجره های فولادی

 

هر در و پنجره ای که تولید می شود دارای اجزای متفاوتی در خود می باشد. این اجزا نیز متناسب با جنس درب مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که درب های فولادی دارای وزن بیشتری نسبت به متریال های دیگر می باشند از این رو باید متناسب با جنس فولاد از اجزای فولادی برای این درها استفاده نمود. در آن صورت استحکام و امنیت این درها بسیار بیشتر می شود. در این مقاله به اجزای مورد استفاده درب های فولادی می پردازیم.

 

 

 

  • چارچوب درب فولادی
  • بدنه درب فولادی
  • ابزار آلات مربوط به وصل نمودن درب به دیوار

 

چارچوب درب، در واقع قابی است که درب، آنجا قرار می گیرد. این قاب و فریم می تواند درب را در خود محکم نگه دارد. در واقع ابزار آلاتی که از این طریق درب به دیوار وصل می شود از طریق چارچوب می تواند به دیوار متصل شود. جنس چارچوب در بیشتر مواقع فلز است و بسته به بدنه در می تواند از جنس چوب، یوپی وی سی و یا پروفیل های متفاوت ساخته شود. می توان چارچوب در را به رنگ های دلخواه خود در آورد.

 

بدنه در فولادی همان جز اصلی در می باشد که می تواند ارتباط بین دو فضا را تعریف نماید. در واقع این بدنه درب است که دو محیط داخلی و خارجی را به یکدیگر پیوند می دهد. می توان از در برای کاربرد های متفاوتی استفاده نمود. همچنین طرح و رنگ و یا مصالح استفاده شده بدنه می تواند با یکدیگر تفاوت داشته باشد. از آنجایی که فولاد فلز بسیار مقاوم می باشد در اکثر درب های خارجی از این ماده استفاده می شود.

ابزار آلاتی که می توانند درب را به چارچوب متصل نمایند باید از جنس فولاد باشند تا بتوانند وزن بدنه را تحمل کنند این ابزار همچنین باید دارای کیفیت بالایی باشند تا در اثر وزن زیاد و عواملی مانند ضربه و یا پوسیدگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی داشته باشند. از آنجایی که درب های متفاوتی وجود دارد از این رو از ابزار آلات متناسب با هر در باید برای اتصال استفاده نمود. این ابزار آلات می توانند با نوع دری که شما مورد استفاده قرار می دهید مطابقت داشته باشند و با هم به فروش برسند.

نکات مربوط به نگهداری درها و پنجره های فلزی

 

 

  • از مرطوب نمودن در های فلزی تا حد زیادی پرهیز نمایید.

  • روغن کاری کردن به موقع لولا در می تواند در روان شدن این در ها کمک نماید.

  • از مواد شیمیایی برای پاک نمودن در های فولادی استفاده ننمایید؛ زیرا ممکن است فلز با آن ماده واکنش دهد.
  • در صورت زنگ زدگی در های فلزی از سمباده برای برطرف نمودن سطح زنگ زده استفاده کنید.
  • برای پاک کردن دستگیره های در و پنجره فلزی از پارچه آغشته به آمونیاک استفاده نمایید.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۰۸
وحید مومنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی