تعمیرگاه تلویزیون - تعمیر تلویزیون

تعمیرگاه مرکزی مجموعه قدرتمند در زمینه تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی با بیش از 30 سال تجربه

تعمیرگاه تلویزیون - تعمیر تلویزیون

تعمیرگاه مرکزی مجموعه قدرتمند در زمینه تعمیر تلویزیون ال ای دی و ال سی دی با بیش از 30 سال تجربه

مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون
تعمیر تلویزیون با دستگاه های پیشرفته و قطعات اصلی
داری مجوز از اتحادیه تعمیرکاران تهران
خدمات تعمیرات توسط مهندسین متخصص انجام می شود
چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۰۹:۲۷ ق.ظ

علت کم نور شدن صفحه تلویزیون

یک مشکل شایع که در تلویزیون های LED , LCD پیش می آید ، کم نور شدن صفحه تلویزیون می باشد. این مشکل دلایل متفاوتی دارد. بعضی وقت ها فعال شدن بعضی از تنظیمات و یا خراب شدن قسمتی از سخت افزار تلویزیون باعث این مشکل می شود. بعضی مواقع نصف صفحه تلویزیون کم نور می شود، این مشکل نیز دلایل خودش را دارد. یک موضوع بسیار مهم در به وجود آمدن این مشکل این است که کیفیت تصویر تلویزیون پایین می آید و باعث آزرده خاطر شدن شما می شود.

صفحه تلویزیون های LCD , LED از خود نوری ندارند، برای این که تصویر نمایش داده شوند نیازمند نور سفید می باشند. این نور معمولا از طریق لامپ های فلور سنت و لامپ های ال ای دی تامین می شود. در صورتی که در قسمت تامین منبع نور مشکلی پیش بیاید باعث کم نور شدن صفحه تلویزیون می شود. البته لازم به ذکر است خرابی صفحه ال سی دی نیز باعث به وجود آمدن این مشکل می شود. یک موضوع دیگر که باعث به وجود آمدن این مشکل می شود خرابی در دستگاه های متصل به تلویزیون می باشد. در صورتی که دستگاه های مانند گیرنده دیجتال و یا رسیور مشکل داشته باشند باعث می شود که کیفیت تصویر پایین بیاید.

لازم به ذکر است اگر احساس کردید که نور صفحه تلویزیون شما کم شده است بهتر است که به سرعت برای حل این مسله اقدام کنید. در صورتی که منبع نور تلویزیوین دچار مشکل شده باشد باعث آسیب رسید به قسمت های مختلف تلویزیون می شود. و این امر باعث می شود که هزینه تعمیر تلویزیون چندین برابر شود. کارشناسان مجاز سیما با اعزام کارشناسان تعمیر تلویزیون به محل شما این مشکل را برطرف می کنند.

دلیل اصلی کم نور شدن صفحه تلویزیون


همان طور که اشاره شد صفحه تلویزیون های LCD , LED از خود نوری ندارد و برای نمایش تصویر نیازمند یک منبع نور می باشند. این منبع نور مجموعه ای از لامپ های ال ای دی و فلورسنت می باشند که نور مورد نیاز برای نمایش تصویر را تامین می کنند. به تلویزیون های که منبع نور آنها لامپ فلورسنت است LCD گفته می شود. و به تلویزیون های که منبع نور آنها لامپ های ال ای دی است، تلویزیون LED گفته می شود. در واقع تلویزیون های LED همان تلویزیون های LCD هستند که از منبع نور ال ای دی استفاده می کنند. به این منابع نور به اصطلاح بک لایت (backlight) گفته می شود.

 

دلایل کم نور شدن صفحه تلویزیون ال ای دی

فعال شدن گزینه صرفه جویی انرژی
کم نور شدن صفحه تلویزیون ال ای دی
یکی از شایع ترین دلایلی که باعث می شود که نور صفحه تلویزیون شما کم شود فعال شدن گزینه صرفه جویی انرژی می باشد. برای رفع این مشکل به تنظیمات تلویزیون بروید و گزینه تنظیمات تصویر را انتخاب کنید بعد گزینه صرفه جویی انرژِی را غیر فعال کنید. با غیر فعال کردن این گزینه در اکثر مواقع مشکل برطرف می شود. البته چندین گزینه دیگر وجود دارد که بهتر است که روی گزینه خاموش و یا غیر فعال باشد. برای اینکه این مشکل دوباره تکرار نشود می توانید برای تنظیمات تلویزیون رمز تعریف کنید تا هر کسی نتواند به تنظیمات تلویزیون شما دسترسی داشته باشد.

 

تنظیم کنتراست تصویر تلویزیون


این اصظلاح یکی از مهمترین ویژگی های تصویر تلویزیون می باشد. می توان گفت کنتراست معیاری است که به وسیله ی آن می توانیم فاصله ی بین روشن ترین سفید را با تاریک ترین سیاه تعیین کنیم. این خاصیت با نسبت عددی مشخص می شود، هر چقدر این عدد بزرگتر باشد می توان گفت که وضوح تصویر بالاتر است.

کنتراست در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی یکی از پارامتر های اصلی برای ایجاد تصاویر واقعی تر و نشان دادن دقیق رنگها و سایه ها است. به عبارتی دیگر هرچقدر رنگها واضح تر نمایش داده شوند و تفکیک سایه ها و رنگها دقیق تر انجام شود، تصویری که نمایش داده می شود واقعی تر و واضح تر به نظر می رسد. با توجه به توضیحاتی که داده شد می توان گفت کنتراست معیاری برای تشخیص وضوح رنگها و تصاویر است. هرچقدر کنتراست بالاتر باشد، میزان دریافت و انعکاس نورها و رنگ ها متاسب تر بوده و صفحه نمایش فشار کمتری را چشمها وارد می کند.

 

تنظیمات روشنایی صفحه تلویزیون

تنظیمات نور زمینه تلویزیون (backlight) یکی دیگر از عوامل مهم در روشنایی تصویر تلویزیون می باشد. نور زمینه همان ال ای دی و لامپ های فلورسنت هستند که وظیفه تامین نور تلویزیون را برعهده دارند. در این قسمت شما می توانید نور زمینه را کم و زیاد کنید. 

برای انجام این کار دکمه منوی کنترل تلویزیون را بزنید و وارد تنظیمات تصویر تلویزیون شوید. در قسمت تنظیمات تصویر در صورتی که منو فارسی است گزینه نور زمینه را انتخاب کنید ، در صورتی که منو انگلیسی است گزینه backlight را انتخاب کنید. لازم به ذکر است نباید این تنظیمات را تا آخر زیاد کنید چون زیاد بودن نور زمینه باعث می شود که عمر ال ای دی های بک لایت کم شود. نور زمینه را تا جای زیاد کنید که تصویر تلویزیون کیفیت مناسب را بدست بیاورد.

 

خرابی کابل های تلویزیون


بعضی مواقع خرابی کابل hdmi و کابل av باعث  به وجود آمدن مشکل در تصویر تلویزیون می شود. کابل های اتصال بعد از چندین سال استفاده فرسوده می شوند و باعث می شوند که تصویر تلویزیون به درستی منتقل نشود. یکی از عوامل خرابی تلویزیون های ال اسی دی و ال ای دی استفاده از کابل hdmi فرسوده می باشد. بهتر است که هر سه یا چهار سال کابل hdmi تعویض شود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۱۷
وحید مومنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی